A dixitalización educativa nunha realidade rural diversa e diferenciada
Resumo
A dixitalización educativa en contextos rurais representa unha oportunidade para a transformación educativa e o avance social, sempre que atenda as singularidades de cada comunidade. Pode ser un perfecto recurso para minorar as limitacións xeográficas, económicas e sociais sempre que a súa implementación sexa crítica, inclusiva e equitativa, evitando a réplica de modelos estandarizados. A formación docente, a superación da fenda dixital e a valorización da identidade cultural son clave para garantir que a dixitalización sexa un recurso de mellora educativa e desenvolvemento local, e non unha finalidade en si mesma.
La digitalización educativa en contextos rurales representa una oportunidad para la transformación educativa y el avance social, siempre que atienda a las singularidades de cada comunidad. Puede ser un perfecto recurso para aminorar las limitaciones geográficas, económicas y sociales siempre que su implementación sea crítica, inclusiva y equitativa, evitando la réplica de modelos estandarizados. La formación docente, la superación de la brecha digital y la valorización de la identidad cultural son clave para garantizar que la digitalización sea un recurso de mejora educativa y desarrollo local, y no una finalidad en sí misma.
Educational digitalization in rural contexts represents an opportunity for educational transformation and social advancement, as long as it addresses the unique characteristics of each community. It can be a perfect resource to mitigate geographical, economic, and social limitations as long as its implementation is critical, inclusive, and equitable, avoiding the replication of standardized models. Teacher training, bridging the digital divide, and valuing cultural identity are key to ensuring that digitalization is a resource for educational improvement and local development, and not an end in itself.